היום, יותר מתמיד, המודעות הצרכנית נמצאת במקום מאוד פעיל וכל מי שמבקש ליצור קשר עם חברה, עסק או ארגון, דורש לקבל יחס מהיר ואדיב, מקצועי ואיכותי. כדי לנהל את העסק, אחד המרכיבים החשובים הוא ניהול הקשר עם הלקוחות. מצד אחד, יש חשיבות עצומה לשימור הלקוחות הקיימים ותמיד יש את כל החשיבות להציע מבצעים, מהלכים ופעולות שיכולות להקל, לשפר את איכות החיים בהקשר המדובר ועוד. בנוסף, אחד המהלכים הבסיסיים הוא תמיד לגייס לקוחות חדשים. לקוח פוטנציאלי הוא מי שטרם מצאו את נקודת החיבור המושלמת שלו לעסק או לפחות את יצר הסקרנות שלו.
לקוח שרוצה ליצור קשר עם העסק, לא תמיד נמצא עם מטען עודף של סבלנות. אנחנו רוצים לקבל מענה כמה שיותר מהיר ואם כבר מקבלים אותו, עדיף שלא יהיה מענה אוטומאטי. המענה האנושי הוא מה שצריך לקוח קבוע ואף לקוח חדש כדי להמשיך ולשמור על הקשר החיובי עם העסק עצמו ולשם כך העסק חייב תמיד להיות זמין. לאורך כל שעות הפעילות שלו ואף מעבר לכך (אם קיים הצורך) עבור כל לקוח. נציג שירות טלפוני הוא הפיתרון הטוב ביותר לכל עסק שיודע כי באמצעות הטלפון הוא יכול לשמור על הקשר הטוב ביותר, בין אם מדובר על הצעת הנציג בזמן אמת ובין אם מדובר על קידום שיחה נוספת עם עובד החברה בזמן מאוחר יותר.
מנהל טוב חייב לדעת מתי הוא יכול להוציא יותר כסף והיכן הוא יכול לחסוך. אחד היתרונות הבולטים ביותר של מענה אנושי בטלפון הוא מיקור החוץ. הרבה יותר זול לסגור עסקת שירות טלפוני בפורמט של Outsourcing. במקום להחזיק צי גדול של נציגי שירות ומזכירות בכוח העבודה של העסק, ניתן להשתמש בשירותיהם של נציגים חיצוניים, שעובדים כל הזמן ומקבלים תשלום על עבודתם מהחברה שלהם. בנוסף, שיתוף פעולה שם חברת מיקור חוץ בשירות טלפוני אנושי זולה יותר והדבר משמעותי על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בעסקים קטנים המונים מספר עובדים בודדים.
כאמור, שיחת טלפון של לקוח אל העסק נתפסת כאדם שמתקשר ורוצה לדבר עם מישהו. המוניטין של העסק עצמו עולה באופן משמעותי ברגע שעונה ללקוח נציג אנושי ולא מתקבל מענה אוטומאטי ממוחשב. זו הדרך הטובה ביותר לשמר לקוחות ולבסוף גם לגייס לקוחות חדשים שרוצים יחס אנושי.